KAMA PILOT Official Blog
Twitter · Facebook page · Instagram · Tumblr



Tuan Tanah

Assalammualaikum! My name is Kamarlia. Tapi name glamerrss Kama Pilot. Kenapa Pilot? sebab cita2 nk jadi austronout tapi jauh nau nak pi nasa tu rendahkan sikit la, tukar jd pilot. Tp tu pon tak lepas jugak sebab rabun. So, amikla electrical. HAHA. xde kene mengena. Tapi cita2 tu tetap tersemat di sanubari. Cewaah. Peminat tegar SHINee. Yes! I am MVP n SHAWOL. The youngest daughter of KAMAR's Family (all of my family members start from KAMAR include my mom n dad). Electrical Engineer to be. InsyaALLAH. Welcome to my blog. Where I share my experiences on my personal life and all sorts of stuff. Hope to see you around! :)


Credit to
The creator of this blogskin



Recent Posts
· Cara mudah nak buat header blog
· aku dan anime ~~
· Shining Shinee ~~
· not alone~~
· Aku terpaksa menukar template yang ade ...
· kronologi pencerobohan kumpulan bersenjata dari se...
· SHINee Line Chat UPDATE ^^
· Me.Them.Love
· Study Last Minit ??
· untitled ;D


Dont judge a book by its cover
Sabtu, 9 November 2013 | Posted by Lionel | 0 comment/s






Setelah lame baru la ade mood nak tulis entry. hihihi. sebelum tu, bersihkan dulu habuk2, sarang labah2 yg da bersawang lame kat blog ni.










okay. dah bersih kan. hahahha






Dont judge a book by its cover. ehemm. actually what I am trying to said is not about a book or the cover of the book. ceyhh. cakap omputih la pulak. 


Sebenornye, aku nak cerita pasal seorang sahabat ni. aku baik jugak la dgn die. boley jugak dikatekan macam ni ha~~ hihihihi *tapi xdela camtu sgt sebenarnye. hoho





Name die leng a.k.a syud kapoor. Die bukanlah anak pakcik kapoor ataupun adik beradik dengan karisma kapoor tapi org panggil die syud kapoor sebab die ni putih melepak. Bak kate org macam tepung kurmak la.


Okay, berbalik kepada cerita aku tadi, aku dgn leng ni mmg  dah kenal lame. Dari sekolah rendah lagi. Aku satu sekolah agame dgn die. Tapi mase tu, aku xdelah rapat dgn die sbb aku sekolah pagi kat tempat lain die pulak sekolah pagi dgn sekolah agama dekat tempat yg same. So, die ramai sgt kawan, boleh di katekan agak femes jugak la.



Walaupun satu sekolah yg same dan satu kelas yg same pulak tu, tapi aku x penah pulak bercakap dengan die. Yela, aku ni kan penyegan orangnye. hikkss



okay, gedikk. x payah nak buat muke ikut budak ni. hahahaha


Nak dijadikan cerita, aku ni sebenarnye sekadar kenal muke dan name jela kan. Lepas tu masuk sekolah menengah, die masuk sekolah Ghafar Baba, aku pulak masuk sekolah Sultan Alauddin sebab aku nak amik bahasa arab



Dipendekkan cerita, waktu tingkatan 4, ALHAMDULILLAH aku dapat tawaran masuk Mrsm Terendak. Dekat situ la kitorng berjumpe balik.





Mase kat Terendak, aku x rapat sangat jugak la dgn leng sbb aku ni jenis yg x banyak cakap sgt kat sane. Yela asyik homesick nak balik umah je. hahahha.


Macam2la aku dengar cite pasal leng ni. Org kate die gedik la, kawan pilih bulu la, macam2la *maaf atas penggunaan ayat yg kurang sopan.hikss


Aku pulak dengar dan kebetulan orang yg cakap dengan aku tu agak rapat dengan aku mase tu. Kalau tak percaye kang kawan sndiri. So, aku pon yekan jela. 


After spm, aku tak jumpe die dah walaupun kitorg satu kampung. Sampaila lepas habis matriks, aku dapat pulak tawaran masuk UTM. ALHAMDULILLAH :')



Kat situ la aku jumpe Leng balik. Selalunye aku terserempak dgn die aku tegur cam biase jela. kadang2 kalau aku rase cam die x nampak aku memang aku x tegur. hahahha *jangan tiru perangai ni ye. 










Pernah sekali leng tegur aku, mase tu muke die cam excited la jumpe kawan lame. Tapi aku tegur die cam biase jela. Lepas tu die cakap; "camtu je ko tegor aku?" hahahahaha. Die perasan rupenye







Yela. Aku segan sebenarnye. Jawatan die agak tinggi la dlm UTM ni MPM lak tu. segan la nak tegor. hahahaha. sebenarnye xde kene mngene pon segan tu dgn jawatan kann. hahahaha



Lepas tu start cuti sem hari tu la. Tetibe Leng mesej aku ajak keje. Mule2 rase cam malas. Tapi bile2 pikir2 balik okay gak kan. Dari aku duk melangok je kat umah. Sekurang2nye kalau keje dapat gak duit.




So, aku pon keje. Kat situ la aku mule rapat dgn Leng. Rupe2nye Leng ni bukanlah macam yg aku sangka dulu. Die ni okay la. Gile2 je. Sengal la wa cakap lu. Tapi serius best la kawan dengan die. Aku pon x sangka die cam tu sebenarnye. hihihi



Kepada Leng~~
Terima kasih sebab kawan dengan aku. Hidup aku lg ceria sekarang, sampai aku pon terikut dgn perangai gile2 ko. hahaha. Sejak keje kedai pak wan n rapat dengan kau la aku mule jadi ceria n pandai wat lawak bodo2 tu. hahahaha. Semoga persahabatan ni kekal hingga ke syurga. cewaaahh. Ukhwah fisabilillah




The moral of the story is ; janganlah kita menilai orang dari luaran aje. Yela, kite x kenal pon lagi die cammane terus kite judge die. no no no. Bak kate orang tua2, x kenal maka x cinta. hihihi














Sekian, Wassalam.





XOXO